Viitaten Etelä-Suomen Sanomien verkkosivuilla 21.9.2021 julkaistuun juttuun otsikolla: ”Lahden vihreiden puheenjohtajaa syytetään eläinsuojelurikoksesta”

Vihreät ei ole tutkintaviranomainen, syyttäjä tai tuomioistuin – emme siis lähde tuomitsemaan ketään ennen oikeuden päätöstä. Selkeyden vuoksi yhdistyksen puheenjohtaja Pauliina Palo siirtyy oikeuskäsittelyn ajaksi syrjään Lahden Vihreiden puheenjohtajan paikalta ja varapuheenjohtaja Aleksi Mäntylä paikkaa häntä tämän ajan. Lahden Vihreiden hallitus arvioi tilannetta uudestaan oikeuskäsittelyn jälkeen ja antaa uuden tiedotteen tuolloin.

Lahden Vihreiden hallitus arvioi, että Pauliina Palo voi jatkaa tarkastuslautakunnan jäsenenä. Kunnallisesta luottamustehtävästä erottamisen kynnys tulee olla kohtalaisen korkealla, jotta demokratian idea toteutuu. Tämä on huomioitu myös lainsäädännössä. Tämän osalta uudelleen arviointia ei tehdä tämän oikeuskäsittelyn jälkeen.

Lisätiedot:
Lahden Vihreät ry:n varapuheenjohtaja