Lahden Vihreät järjesti 19.3. Omaishoitajien illan palvelukeskus Onnelanpolussa.

Järjestäjän tavoitteena oli kerätä saman katon alle asiantuntijoita, omaishoitajia ja omaishoidosta kiinnostuneita sekä eri puolueiden kansanedustajaehdokkaita. Omaishoitajien asemasta kertoivat mm. Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori Heikki Hiilamo, Lahden kaupungin vanhusten palvelujen ja kuntoutuksen johtaja Ismo Rautiainen, Päijät-Hämeen Omaishoitajien toiminnanjohtaja Johanna Sottinen sekä omaishoitaja Anne Jokiniemi.

Illan päämääränä oli antaa kansanedustajaehdokkaille (11 osallistunutta) ensikäden tietoa omaishoitajien vaikeasta asemasta yhteiskunnassamme, jotta nämä osaisivat jatkossa parhaan kykynsä mukaan edistää omaishoidon sujuvuutta ja omaishoitajien jaksamista. Vihreistä tapahtumassa olivat mukana lahtelaiset ehdokkaat Riina Puusaari sekä Eeva Rautamäki. Tilaisuuden puheenjohtajana/juontajana toimi Lahden Vihreiden Teemu Häyrinen.

Tapahtuman kesto oli rajattu kahteen tuntiin, mutta osallistuneiden suuresta määrästä johtuen keskusteltavaa olisi riittänyt pitkälle iltaan. Tapahtuma oli todella onnistunut. Lahden Vihreät ry kiittää palvelukeskus Onnelanpolkua, asiantuntijoita, kansanedustajaehdokkaita, mutta ennen kaikkea tapahtumasta kiinnostunutta yleisöä!