Lahden Vihreät jatkoivat pitkäjänteistä työtään Vesijärven puolesta. Kuten aiemminkin, myös tällä kertaa kuntalaisille tarjoiltiin hoitokalastuksesta saatua kalaa. Pidämme tärkeänä tuoda esille sitä, kuinka paljon järvessämme on puhdasta ja ilmaista lähiruokaa. Käyttämällä vähempiarvoisia kalalajeja, toimimme ekologisesti parhaalla mahdollisella tavalla, parannamme järvemme tilaa, ja suojelemme ’arvokalakantoja’ liikakalastukselta. Olemme tarjonneet aikaisemminkin särkeä pihvien muodossa, mutta tällä kertaa lanseerasimme uuden tuotteen – särkiruissarin. Ruisleivän virkaa ajoi uutuus, Reissumiehen Tosi Tumma, joka pitää sisällään reilunkokoisen särkipihvin ja kotitekoista remouladekastiketta. Leivän sain huuhdottua alas kuumalla tai kylmällä karpalomehulla. Asiakastyytyväisyys oli täydet 100%!

Tapahtuman tarjonta noudatteli aika pitkälti samaa linjaa, jota olemme käyttäneet Lahden Vihreiden Järvikalapäivissä. Tälläkin kertaa järjestimme kalantunnistuskilpailun, jossa arvoimme kolmelle onnekkaalle kalastusaiheisia palkintoja. Tällä kertaa onnetar suosi Niinaa Helsingistä sekä lahtelaisista Kristoffer Lehtosta ja Pertti Turusta. Palkitsimme heidät tietämyksestään kuksilla sekä kilpakohoin varustetuilla mato-ongilla. Onnea voittajille!

Seuraavan kerran tarjoilemme särkiruissaria huhtikuussa. Seuraamalla kotisivuamme tai Facebookiamme, tiedät mitä tapahtuu milloinkin. Stay tuned!