Vihreiden kansanedustaja, emeritusprofessori, tietokirjailija Erkki Pulliainen esiintyy Lahden Kirja- ja musiikkimessuilla Jokimaan ravikeskuksessa lauantaina 20.3.2010

klo 12.30-13.00
Missä luonnon- ja ympäristönsuojelussa mättää?
Haastattelijana professori Rauni Strömmer Helsingin yliopiston ekologian laitokselta. Helmikuussa 2010 ilmestyneen  Hallitusohjelma 2011 -pamfletissa on hänen ehdotuksensa hallitusohjelmaksi 2011 ja siitä miten on mahdollista muuttaa kehitystä luonnolle ja ihmisille edullisempaan suuntaan. Poliittiset päättäjät voivat tämän hetken ongelmia ratkaistessaan vaikuttaa kauas
tulevaan, jos ymmärtävät ja haluavat.

klo 13.30-14.00
Onko finanssikriisi oikeasti hallinnassa?
Erkki Pulliaista haastattelee Lahden kaupunginhallituksen puheenjohtaja Kari Salmi hänen Finanssikriisin juuret ja Ahneus -kirjojensa pohjalta. Kirjat ovat jatkoa Pulliaisen Moraalista irrotettu talous ja Yhteiskuntavastuu -teoksille. Kirjoissaan hän pohtii mihin katosivat luottamus, mihin rahat? Erkki Pulliainen liikkuu finanssikriisin juurilla. Harmaatalous, talousrikollisuus, veroparatiisit, huijarit ja muut veronkiertäjät ovat tulilinjalla.